۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۴, شنبه



۱ نظر:

علی گفت...

راستش این قسمت در قسمت نظرات سایت عکاسی جا نشد ایمیل شما هم اونجا و در وبلاگت نبود این شد که اینجا برات قرار میدم.
با پوزش

و اما در باره سوالی که کردی
من با مدلهای متعددی از دوربینهای کانون و نیکون عکاسی کردم از 40دی و 400دی و 30 دی و 20 دی کانون و دی 3 و دی 60 و دی 200 و دی 300 باید اینجا بگم که نیکون درسری خودش (small format) یک سرو گردن از رقیبان جلوتره و این رو فروش جهانی دوربینهای نیکون در سال ثابت کرده.

اما در باره ی دوربین دی 80 باید بگم که بهترین هستش، برای من و احتمالا برای شما به دلایلی که خدمتت میگم.
- قیمت مناسب (الآن در حدود 860 هزار تومان شده)
- امکانات متعدد و حرفه ای که تمامی نیازها رو براورده می کنه
- لنز 18 - 135 که با دوربین فروخته میشه.
دوربین دی 3 یک دوربین فول فریم هستش (قطر CCD در حدود 50 mm) اما این امکان زمانی خودش رو نشون میده که شما دائما بخوای عکسهایی بالاتر از سایز 100 در 70 سانیمتر چاپ کنی!!! ولی تا همین سایزی که گفتم این دوربین به راحتی ساپورت می کنه.
دوربینهای دی 3 و دی 300 یک LCD سه اینچی دارن!!! که این اصلا چیزه مهمی نیست. این دوربینها قابلیت نشان دادن منظره ها بصورت Live View دارن (یک چیزی مثل دوربین پاناسونیک خودت) که باز هم در کاره حرفه ای نیازی با این امکان حس نمیشه و میشه گفت چون تغیرات ISO و فلاش در لایو ویوو اجرا نمیشه پس واقعا امکان فوق العاده نیست برای یک حرفه ای. این مدلها بیش از 30 نقطه فکوس دارن که فقط گاهی اوقات در حالت ورزشی و اتوماتیک بکار میاد و به درد عکاسان صنعتی و ورزشی می خوره (گاهی اوقات) و دی 80 یازده نقطه فکوس داره که با ورکن همیشه برای ما که دائما روی حالت دستی هستیم فقط یک نقطه فکوس استفاده میشه (single focus)
دوربینهای دی 3 دی 300 و دی 200 همه حالت عکس پیاپی بین 5 تا 8 فریم در ثانیه دارند و من که کار خبری نمی کنم اصلا بدردم نمی خوره و همین 3 فریم در ثانیه دی 80 هم به کارم نمیاد، من خبرنگار نیستم که سوژم دائما در حال تغییر مکان و فرار باشه.
دوربین دی 700 هم امکان فیلم برداری داره!!!!!!!!!!!! که اگر من می خواستم فیلم برداری کنم یک دوربین فیلم برداری خیلی خوب با تفاوت قیمتش می خریدم!!!
دی 80 سرعت شاترش اونقدر هست بتونی از یک گلوله عکس بگیری و ISO این دوربین از 100 شروع میشه که در دوربینهای مدل بالاتر از 200 شروع میشه و اسن خودش یک قابلیت بسیار خوبه نسبت به مدل بالاترها.

در کل از کانون دوری کن (با احترام به طرفتارهای کانون) چون دائما خرج می تراشه و همون اول که خریدی چند روز بعد نیاز به یک لنز زوم رو حس می کنی و لنز خوده دوربین رو باید بندازی دور و یک لنز 28 - 135 قدرت 5.6 و با لرزشگیر کانون 700 تا 800 هزار تومن برات آب میخوره که دی 80 خودش یک لنز زوم 18 - 135 با قدرت 5.6 داره حالا هرچند لرزشگیر نداره (تا سرعت 40 روی دست لرزشی ثبت نمیشه) ولی نیازهای اولیه و حتی آینده هم با اون رفع میشه.
کانون هیچ وقت یک بافت خوب بهت نمیده و خشن ترین بافتها هم یک جورایی انگار بلور شدن.

این تجربه هایی بود که من با توجه به کارم کسب کردم و دی 80 رو برای کاری که انجام میدم بهترین دوربین دنیا می دونم.
خیلی ها خیلی پول میدن و امکانات بیشتری رو بدست میارن ولی شاید اصلا تا آخر عمر دوربین ازش استفاده نکنند.

در ضمن اگر خریدی خبرم کن تا دفترچه فارسی دوربین رو (PDF) برات ایمیل کنم. چون اولی که میخری و عکس میندازی یک قرمزی زیاد توی عکسها ناراحتت میکنه که با تنظیمات درست به سادگی رفع میشه.
پیروز و موفق باشید.